پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261899
سفر انصارالله به رياض؛ تن دادن عربستان به شکست در يمن
تاریخ انتشار : 1402/07/07 16:31:45
نمایش : 358
امام جمعه فارسان گفت: سفر انصارالله به رياض؛ تن دادن عربستان به شکست در يمن،دعوت عربستان از دولت نزديک به انصارالله براي سفر به رياض، تحول مهمي در بحران يمن است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت الاسلام محسن ملک پور در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ي شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت و تسديد تقواي الهي دعوت مي‌کنم. اهل تقوا از رذايل اخلاقي مثل کبر و حرص و حسد دوري مي‌کنند. مولانا اميرالمؤمنين عليه‌السلام در حکمت ۲۰۹ از حکم نهج‌البلاغه فرمود: حسد بردن دوست از ضعف و بيماري دوستى است.
 
وي افزود: بحث دوست و انتخاب افراد براي دوستي که با چه کساني دوست شويم با چه کساني نشويم، محدوده دوستي چقدر باشد و امثال اين‌ها مفصل است که روايات آن را داريم و در قرآن کريم هم به آن اشاره‌شده. بحث دوست و دوست‌يابي و همسالان مباحث خيلي مهمي دارد چون آثار فراواني در و نقش به سزايي دوست در زندگي ما دارد؛ به‌خصوص در جواني و نوجواني مسير زندگي انسان را دوست تغيير مي‌دهد و عوض مي‌کند. بعضي وقت‌ها انسان را به طلاح مي‌رساند و گاهي انسان را به فلاح مي‌رساند.
 
امام جمعه فارسان به مجاهدت هاي سربازان گمنام امام زمان (ع) اشاره داشت و بيان داشت:ضربات سهمگين سربازان گمنام امام زمان عليه السلام بر پيکر دشمن،کميت و کيفيت اقدامات دقيق و سريع دستگاههاي اطلاعاتي و مجاهدان گمنام اين عرصه، در يکسال اخير، تحسين‌برانگيز است و مع‌الاسف به‌خاطر کثرت اين اقدامات از يک سو و عدم امکان تبيين کامل اين مجاهدتها، براي مردم ما تا حدود زيادي عادي شده است.
 
وي اظهار داشت: شايسته است از همه مجاهدان عرصه امنيت و اقتدار کشور اعم از نيروهاي مسلح و دستگاه‌هاي اطلاعاتي تشکر و تقدير کنيم و برايشان توفيقات بيشتر همراه با تقويت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف و آسيب‌ها را داريم. به سربازان گمنام امام زمان عليه السلام درود مي‌فرستيم و جهاد مقدس آنان را از صميم جان ارج مي‌نهيم و قدر مي‌دانيم.
 
 
 
حجت الاسلام ملک پور به سفر انصارالله به رياض هم اشاره داشت و گفت: سفر انصارالله به رياض؛ تن دادن عربستان به شکست در يمن،دعوت عربستان از دولت نزديک به انصارالله براي سفر به رياض، تحول مهمي در بحران يمن است. نخستين تحول سياسي، سفر آوريل گذشته هيأت سعودي به صنعا بود. اکنون سفر هيأت صنعا به عربستان به منزله نزديک‌ترشدن طرفين و هم‌چنين اراده طرفين براي رسيدن به توافقي براي پايان دادن به جنگ است.
 
وي اظهار داشت: عربستان پس از تدوين سياست‌هاي اخير در اوپک و نيز توسعه آرامکو به‌دنبال تداوم صادرات نفت بوده و امنيت شرط لازم براي انتقال انرژي محسوب مي‌شود؛ لذا رياض به‌ويژه طي دو سال اخير تمرکز ويژه‌اي بر حل پرونده‌هاي منطقه‌اي خود و بهبود روابط با همسايگان داشته است.
 
وي عنوان داشت: به‌تازگي ۹۸ نهاد بين‌المللي در بيانيه‌اي خواستار افزايش بودجه براي ادامه کمک به بيش از ۱۷ ميليون شهروند يمن شدند که از ناامني غذايي رنج مي‌برند. اين مسأله به علاوه آلودگي شهرهاي يمن با مين‌ها و مواد منفجره که تا سال‌ها تهديدي جدي براي امنيت شهروندان به‌حساب مي‌آيد وضعيت يمن را به فاجعه‌اي تمام‌عيار تبديل نموده است. در چنين شرايطي انگشت اتهام بسياري از دولت‌هاي غربي از جمله دولت آمريکا به سمت عربستان است و رياض براي اصلاح چهره بين‌المللي خود مايل است بحران يمن را پايان بخشد.
 
 
امام جمعه فارسان به سفر بشار اسد به چين هم اشاره اي داشت و گفت: سفر بشار اسد به پکن را مي‌توان در ادامه اين روند سياسي دانست که بيان‌گر عبور سوريه از دوران انزوا است. سفر اخير اسد به پکن، دومين سفر يک رئيس دولت دمشق به چين و هم‌چنين اولين ديدار بشار اسد با «شي جين پينگ» در پکن است.سوريه پس از يک دهه جنگ با تروريست‌ها و معارضين که تقريباً ۵۰ درصد زيرساخت‌هاي اين کشور را از بين برده، به سرمايه‌گذاري خارجي براي بازسازي نياز دارد.
 
وي افزود: منابع رسانه‌اي سوريه گزارش دادند رئيس‌جمهور چين يک هواپيماي شخصي رياست‌جمهوري را براي سفر بشار اسد رئيس‌جمهور سوريه و هيئت همراهش اختصاص داد که اين اقدام نشان‌دهنده ميزان علاقه پکن به اين سفر است.
 
وي عنوان داشت: در سفر بشار اسد يک يادداشت تفاهم در زمينه طرح همکاري در چارچوب طرح «يک کمربند و يک جاده» بين دو کشور امضا شد. ابعاد مهم ابتکار مذکور شامل ارتباطات سياسي، اتصال جاده‌اي از پاسيفيک تا درياي بالتيک و تشکيل يک شبکه حمل و نقل که به آسياي شرقي، غرب و جنوب آسيا متصل مي‌شود، تسهيل تجارت؛ گردش مالي و مبادلات پاياپاي است.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html